KONFLIKT-
HÅNDTERING

og gode råd til trivsel

FRA STÅ TIL GÅ

På dette grundkursus lære du at analysere en konflikt og lære om hvad en konflikt er og består af.
Konflikter på arbejdspladser, kan være direkte ødelæggende, både for virksomheden, men mest af alt for den eller de medarbejdere det går ud over.
Både trivslen og produktiviteten vil lide et stort knæk – det vil eventuelt koste sygedage, opsigelser og store økonomiske omkostninger for virksomheden.

Tit vil en konflikt starte i de mindre målestokke, men vil kunne udvikle sig store problemer senere. 
Konflikter vil i mange tilfælde give fundament til gode konstruktive dialoger, hvis de ikke når at løbe løbsk.

 

Når du undervises hos os så bliver du klædt på til at se dine egne og andres mønstre, og så lærer du også at udnytte mulighederne,
og se potentialet i hverdagens konflikter. 

 

Dette kursus giver dig konkrete værktøjer til at håndtere og nedtrappe konflikter og bruge dem som nye værktøjer til udvikling.

Er konflikter et negativt indhold i hverdagen, der dræner dig og kollegerne for energi – eller vælger du at se mulighederne og udvikling i stedet?

Konflikter er tilstede hele tiden, og de er naturlige og et grundvilkår i alle relationer mellem mennesker. Igennem konflikter lærer mennesket, og i de perioder der ses konflikter, vil de være inspiration til faglig og personlig  udvikling for både dig selv, dine kollegaer, medarbejdere samt din arbejdsplads. 

Ved konflikter handler det ikke om at skyde skylden på andre. Som individ har man ret til en konflikt, og det er igennem konflikten at man kan skabe et fælles udgangspunkt for det videre samarbejde. 

Husk – konflikter er naturlige.

SKRÆDDERSYEDE FORLØB

Alle kurser kan tilpasses, så de matcher Jeres ønsker og behov.

VANTE RAMMER

Få kurserne direkte på arbejdspladsen, så læringen foregår i trykke omgivelser.

GLADE KOLLEGER

Mærk en tydelig forskel i stemningen, og vær en aktiv del af glade medarbejdere.

DIT UDBYTTE

  • Opnå indsigt i, hvorfor og hvordan konflikter opstår
  • Lær at vælge dine konflikter med omhu
  • Opnå viden om konflikters forløb
  • Opnå handling til løsning af konfliktfyldte situationer
  • Den røde stopknap – kend dit nødstop
  • Få overblikket
  • Fokus på den velvalgte kommunikation
  • Fokus på en mulig konfliktløsningsstrategi
  • Færre (få?), men nemmere håndtering af følelsesmæssige reaktioner – dine egne og andres
  • Lær at få en mere åben og konstruktiv tilgang til håndtering af konflikter
  • Du får styrket dine evner i, at turde tage konfliker, og forebygge at de udvikler sig
  • Lær om akutte konflikter
  • Konflikt kontra privatlivet

KURSETS INDHOLD

  • Konfliktforståelse – hvad er en konflikt?
  • Spontane reaktioner i forbindelse med en konflikt
  • Konflikttrappen – Hvordan konflikter udvikler sig
  • Metoder til konflikthåndtering
  • Fortolkning af andre
  • Kontakten – når følelserne blokerer for fornuften
  • Tilstande – håndtering af dig selv, og andres følelser
  • Gennemslagskraft
  • Ligeværdig og respektfuld kommunikation
  • Den svære, men gode samtale
  • Lær om akutte konflikter
  • Forberedt til konflikt – samtale
  • Kropssprog
  • De ti mest almindelige spørgsmål
  • Træning i konfliktsituationer

PRIS

????????????

KONTAKT

  • Rahbeks Allé 36, 1801 Frederiksberg
  • adam@stress-hjaelp.dk
  • 26 80 27 82
Close Menu